Els plans de tutoria de carrera: una estratègia per a l’orientació a l’estudiant en el marc de l’EEES

Autors/ores

  • Pedro R. Álvarez Pérez Universidad de La Laguna

Resum

La implantació de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES) ha suposat el reconeixement de la tutoria universitària com un important criteri de qualitat, la qual cosa exigeix el disseny i la posada en pràctica de mesures d’orientació a l’alumnat. La tutoria s’entén com una activitat integrada a la tasca docent, que implica una interacció més personalitzada amb l’estudiant per guiar i planificar el seu procés d’aprenentatge. En aquest marc se centra la investigació, descriptiva i exploratòria, que es presenta i que tenia per objectiu valorar les potencialitats i les debilitats d’un pla de tutories institucional per facilitar el procés d’aprenentatge i el desenvolupament del projecte formatiu-professional de l’alumnat en el marc de l’EEES. Es va emprar el qüestionari com a tècnica de recollida d’informació per analitzar les opinions i les percepcions d’una mostra d’estudiants i tutors que han participat en el programa.

Paraules clau

educació superior, tutoria universitària, tutoria i sistemes de qualitat, funcions del professor tutor

Publicades

2012-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.