La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública
Resum
Aquest article fa una anàlisi de l’efectivitat de la participació dels consells escolars, de les escoles públiques de la ciutat de Maceió, Alagoas/Brasil, a partir de la reflexió sobre la seva acció, com a mecanisme de gestió democràtica, en la construcció d’una cultura democràtica. Inicialment, es presenta i es justifica l’elecció dels consells escolars com a objecte d’estudi. Posteriorment, es descriu la metodologia emprada en l’estudi teòric i empíric. Finalment, s’exposen els resultats, les consideracions finals i les propostes d’accions per a una escola democràtica. Com a resultats més rellevants, es destaca la democràcia com un procés en construcció, fomentat per l’acció dels subjectes col·lectius i els consellers escolars amb reduïda capacitat política per participar, conscients dels seus rols i funcions.Paraules clau
cultura, participació, gestió democràtica, consell escolarPublicades
01-07-2012
Com citar
Buarque Lins Costa, M. B. (2012). La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública. EDUCAR, 48(2), 285–298. https://doi.org/10.5565/rev/educar.26
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2012 Maria Betania Buarque Lins Costa

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.