La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública

Autors/ores

  • Maria Betania Buarque Lins Costa Universidad Federal de Alagoas

Resum

Aquest article fa una anàlisi de l’efectivitat de la participació dels consells escolars, de les escoles públiques de la ciutat de Maceió, Alagoas/Brasil, a partir de la reflexió sobre la seva acció, com a mecanisme de gestió democràtica, en la construcció d’una cultura democràtica. Inicialment, es presenta i es justifica l’elecció dels consells escolars com a objecte d’estudi. Posteriorment, es descriu la metodologia emprada en l’estudi teòric i empíric. Finalment, s’exposen els resultats, les consideracions finals i les propostes d’accions per a una escola democràtica. Com a resultats més rellevants, es destaca la democràcia com un procés en construcció, fomentat per l’acció dels subjectes col·lectius i els consellers escolars amb reduïda capacitat política per participar, conscients dels seus rols i funcions.

Paraules clau

cultura, participació, gestió democràtica, consell escolar

Publicades

01-07-2012

Com citar

Buarque Lins Costa, M. B. (2012). La participació dels consells escolars per a la gestió democràtica de l’escola pública. EDUCAR, 48(2), 285–298. https://doi.org/10.5565/rev/educar.26

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.