Transformar la supervisió escolar: només una aspiració o pot ser una meta raonable i possible?
Resum
Els sistemes educatius són organismes vius; per això, el canvi és part de la seva naturalesa.Sobre el canvi en educació, es tracti de processos o d’institucions, importa el seu contingut,la seva direcció o orientació, la seva velocitat, així com els actors que el fan possible. Aquestarticle fa una reflexió teòrica, amb suport empíric, sobre la transformació de la supervisióescolar, vista com una funció essencial dels sistemes educatius. El text s’organitza en cincapartats: el primer planteja el teló de fons de les reformes educatives; el segon analitzaalguns assumptes que permeten apreciar la complexitat dels sistemes educatius, així comla seva transformació; el tercer es refereix a la supervisió escolar com àmbit privilegiat delcanvi de l’escola; el quart descriu l’experiència de reforma de la supervisió a l’estat d’Aguascalientes(Mèxic) i, finalment, un apartat sobre aprenentatges i problemes per resoldre.Paraules clau
supervisió, reforma educativa, educació bàsica, experiència localPublicades
01-02-2013
Com citar
Zorrilla Fierro, M. M. (2013). Transformar la supervisió escolar: només una aspiració o pot ser una meta raonable i possible?. EDUCAR, 49(1), 49–66. https://doi.org/10.5565/rev/educar.10
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2013 Margarita María Zorrilla Fierro

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.