Accions educatives per a col·lectius en situació de vulnerabilitat social a Aragó. Alumnes immigrants amb diversitat lingüística. Quin continua sent el problema de fons?

Autors/ores

  • Rebeca Soler Costa

Resum

L’heterogeneïtat de l’alumnat és encara més gran i complexa quan la població escolar reflecteix la multiculturalitat d’una societat que, com l’aragonesa, acull un nombre notable d’immigrants, molts dels quals són desconeixedors de la llegua vehicular de l’escola i, per aquest motiu, els seus fills són vulnerables a les aules i a la societat. La legislació educativa, tant la nacional com l’autonòmica, ha establert diverses accions docents davant el risc de fracàs i abandó escolar, així com d’exclusió social d’aquests alumnes. En el present article, s’hi revisen aquestes accions educatives en el context d’Aragó, i també s’hi fa una reflexió crítica vers les implicacions escolars i socials que dificulten i fins i tot en neutralitzen l’abast. Lògicament, aquestes crítiques no poden ser atribuïdes exclusivament al sistema educatiu aragonès.

Paraules clau

alumnat immigrant, diversitat lingüística, programes d’immersió lingüística, escola inclusiva, pedagogia crítica

Publicades

2013-07-19

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.